De bästa knepen nätcasinon använder för att locka till sig spelare

| |

Den kommersiella spelmarknaden online är rejält konkurrensutsatt. Det tillkommer ständigt nya spelsajter och de måste anstränga sig rejält för att locka till sig spelare, samtidigt som existerande aktörer måste kämpa lika hårt för att behålla sina användare. Alla testar de sina egna trix och knep för att sticka ut, men det finns också en del beprövade metoder som de flesta använder sig av.

Här är en topplista över vad nätcasinon erbjuder för att vara attraktiva på marknaden:

1. Välkomsterbjudanden

Ett bra välkomsterbjudande är nästintill ett måste för att nya casinon ska lyckas locka till sig några spelare. Oavsett om det handlar om pengar att spela för, free spins (få flest free spins i Sverige med hjälp av guiden på SveaCasino.se) eller något annat, så väljer många konsumenter spelsajt helt baserat på hur välkomsterbjudandet är utformat.

På den svenska spelmarknaden är det inte tillåtet med incitament i form av återkommande bonusar och belöningssystem, vilket gör just välkomstbonusen lite extra viktig för spelbolag med licens i Sverige.

2. Den senaste tekniken

En annan aspekt som spelsajter måste anamma för att förbli relevanta är att hålla sig uppdaterade med den senaste tekniken. Eftersom spelare har så många nätcasinon att välja mellan så finns det ingen anledning för dem att inte vara kräsna i sin urvalsprocess.

Vissa sajter har ett exemplariskt spelutbud, support och lätta att förstå, men saknar de tekniken som möjliggör behändiga funktioner kommer det inte att vara hållbart i längden.

Typiska exempel på teknologiska lösningar som i princip alla spelbolag måste erbjuda är smidig registrering med exempelvis BankID och populära betallösningar. Swish, Klarna, Trustly och andra moderna transaktionslösningar är standard i Sverige i dag.

3. Säkert spelande

En lukrativ bonus och behändiga funktioner kan man komma långt med, men i längden är det många som värdesätter sin trygghet när de spelar online. Det är också en av anledningarna till att många spelare är måna om att välja nätcasinon på den svenska marknaden – de är både skyldiga, och ofta villiga, att hjälpa konsumenter som vill hålla sina spelvanor i schack.

Enligt svensk spellag har spelbolag som erhåller svensk licens av Spelinspektionen ett spelansvar och omsorgsplikt. I praktiken innebär det att de måste arbeta aktivt för att motverka sådant som problematiskt spelbeteende hos sina användare. Detta sker i form av stödverktyg som exempelvis Spelpaus, där du som spelare själv kan stänga av dig från allt registrerat spel om pengar i Sverige.

Många spelbolag har insett att konsumenter värdesätter casinon som tar sitt ansvar och har därför börjat marknadsföra sig allt flitigare genom att betona vikten av just ansvarsfullt spelande.

4. Nischat spelutbud och design

En ihållande trend på den svenska spelmarknaden online är att lansera spelsajter som riktar sig till mindre målgrupper. Eftersom branschen är så konkurrensutsatt, ser nya casinon en större chans att kunna etablera sig om de riktar sig till en specifik målgrupp på marknaden.

Av den anledningen kan vi hitta allt från spelsajter som riktar sig huvudsakligen till ett visst kön, gamla eller unga spelare, musikintresserade och så vidare. Att nischa antingen spelutbudet eller utformningen av sajten – eller både och – har visat sig vara ett framgångskoncept på spelmarknaden.

Det är inte lätt att etablera sig på den svenska spelmarknaden, men spelbolagen har bevisligen sina metoder för att locka till sig sin beskärda del spelare.

Föregående

Hur har free spins-erbjudanden förändrat nätcasinon?

4 viktiga saker att tänka på när du ska välja ett online casino

Nästa

Lämna en kommentar